quinta-feira, 24 de junho de 2010

Livros sugeridos para o estudo dos cheiros e olfato.

Esta sugestão foi solicitada em uma lista de discussão do LinkeDIn.Excelente contribuição do grupo.

The Scent of Desire by Rachel Herz
The Emporer of Scent by Chandler Burr
The Perfect Scent by Chandler Burr
What the Nose Knows by Avery Gilbert
Smell: The Secret Seducer by Piet Vroon
The Foul and the Fragrant: Odor and the French Social Imagination by Alain Corbin
Fragrance The Psychology And Biology Of Perfume by Steve Van Toller,
Aroma: The Cultural History of Smell by Constance Classen, David Howes, Anthony Synnott
Aroma Fragrances:
The Secret of Scent by Luca Turin
Perfumes by Luca Turin
Perfume Legends by Michael Edwards
Essential oils: The Illustrated Encyclopaedia of Essential Oils by Julia Lawless
Essence and Alchemy by Mandy Aftel
Perfumery, Practice and Principles by Robert R. Calkin / J. Stephen Jellineck
Perfume & Flavor Materials of Natural Origin by Steffen Arctander
Remembering Smell: A Memoir of Losing — and Discovering — the Primal Sense
by Bonnie Blodgett

Articles are sorted by a variety of topics such as Aroma-chology: Mood and Emotion, Aroma-Chology: Consumer Behavior, Clincial Applications, Pheromones and more : http://www.senseofsmell.org/resources/library.php

Sensory Marketing Research on the Sensuality of Products by Aradhna Krishna - O que é marketing sensorial e por que é interessante e importante? Krishna define como "o marketing que envolve os sentidos dos consumidores e afeta seu comportamento." Deve facilitar a análise do marketing sensorial por profissionais e também pode ser usado para pesquisa ou em sala de aula.

Em português:
Aromaterapia,uma abordagem sistêmica - Samia Maluf
Aromacologia, uma ciência de muitos cheiros - Sonia Corazza
Brasilessência - Renata Aschar
Brandsense - Martin Lindstron
Manual Pratico de Aromaterapia - Hermann N.A.Uldrich
A Arte da Aromaterapia - Robert Tisserand

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